zaterdag 23 maart 2013

Earth hour

Van half negen tot half tien is het vanavond Earth hour.  Een uurtje het licht uit om na te denken over het energieverbruik en voortbestaan van deze planeet.
Dus tref ik voorbereidingen in de vorm van kaarsen & quilts.


De tv gaat ook uit dus alle tijd voor lezen en quilten en kletsen met mijn lief.  Er kan nog zoveel zonder stroom!

Ons huis heeft geen cv dus gebruiken we elektrische straalkachels (niet de echte energieslurpers maar wel op elektriciteit).  Zonder stroom zou het een stuk kouder zijn hier in huis.
Ik moet bekennen altijd een fan te zijn van lekker warme truien, warme vesten, een lekkere quilt over je heen op de bank.  Dus kan die kachel best snel uit.

Afgelopen vrijdag al een beetje proefgedraaid op kantoor, wegens een stoomlek (de kantoren worden verwarmd met stoom uit de fabriek, de radiatoren zijn daardoor niet echt te regelen nl. altijd warm) was de verwarming afgesloten.  Met van tijd tot tijd een kopje thee om je handen aan te warmen moet ik zeggen dat het eigenlijk best meeviel.  Helaas is het nu weer een stukje kouder en heb je buiten last van natte sneeuwbuien.

Maar wat ik dan ga doen tijdens earth hour wil je weten?
Nou ja, er zijn een paar mogelijkheden

Verder met quilten van de Keep Calm and Carry on


Wat meisjes (The Girls) aan elkaar naaien.  Vorige zondag gepuzzeld met welke formatie ik zou willen (medaillon, rij blauw en rij roze, gemengd,...)  Ik kies voor staande meisjes om en om roze en blauw.

(tip van Supergoof om tussendoor maar vast je blokken aan elkaar te zetten meteen in de praktijk brengen ;))

Of aan de slag met m'n nieuwste verslaving : jojo's.

Daarover binnenkort meer.  Beloofd.

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de reminder...ik was het bijna weer vergeten. Gelukkig brandt de houtkachel, dus koud...nee....
    Leuk die meisjes!
    fijn weekend
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat heb je een hoop te doen, hihihi!
    Gisteravond hebben wij ook meegedaan, zonder licht.
    T.v. hebben we aangehouden, ik was doodmoe want had heel de dag op
    beurs gestaan, dus het licht langer uitgelaten om te compenseren.
    Mijn dochter ging in de straat kijken of er nog meer mensen mee deden. Ja , de overburen riep ze. Ach , die waren gewoon niet thuis, haha.
    gezellige zondag,
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee diana, wij hebben het ook geprobeerd moet ik zeggen.
    We hadden een huis vol visite vanwege Rob, mijn man. En toen kondigde ik aan dat het licht uit moest. Met kaarsjes ging het wel, maar het bleef wat donker, men kon niet goed zien wat men deed.
    Ik heb er minder aan kunnen doen dan ik wilde. Maar goed. De tv was tenminste niet aan. Misschien moeten wij voor straf het nog eens doen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerlijk gezegd (ondanks overal de herinneringen) heb ik het tijdstip niet in de gaten gehouden.... Nu hebben wij 's avonds merendeel maar één (spaar)lamp aan en de verwarming op 17 graden. Een quilt of fleece-kleed geeft mij de rest van de warmte, ManLief heeft het niet zo snel koud.
    Op zijn tijd ben ik lekker een steekje aan het doen. Houdt me ook warm....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!