woensdag 13 maart 2013

In de ban van een quiltje...

Toen in My Garden al middenblok af was en ik nog even wacht met bestellen van stof was de vraag waar ik voor zou gaan kiezen.  To Jane or not to dear Jane?  A bountiful life?


 Ik kreeg voordat ik verder kon gaan met quilten om alles even rustig te laten bezinken de inspiratiefee langs.  Al langer wil ik ook graag quiltles gaan geven.  Maar dat wil ik natuurlijk wel doen met unieke patronen, van mijzelf en op mijn eigen manier.  Zo'n patroon moet ook de stof goed over kunnen brengen.
Maandag de 4de kreeg ik het idee van vogeltjes als vorm om mee te leren appliqueren.  Tekenen, schetsen, hoe kan ik een mooie setting maken,...?


Het vleugeltje wil ik erin quilten en voor de oogjes denk ik aan deze knoopjes...


Zelf de blokjes maken op de verschillende manieren en meteen maar een handleiding schrijven.  Een iets oudere buurvrouw van een paar huizen verderop die wel al kan quilten maar die graag wil leren appliqueren gevraagd als proefpersoon en zaterdagmiddag gaf ik al mijn "proefles".  Ik denk dat ik er in totaal zo'n 10 lessen voor nodig te hebben en misschien nog een extra om de quilt af te werken.


Ik weet nog niet wanneer ik echt les ga geven.  Maar ergens blijft de juf in mij kriebelen.  Na 7 jaar invallen in het basisonderwijs met in de buurt met nu scholen die moeten fuseren en te kampen hebben met krimp heb ik voorlopig even gekozen voor een kantoorbaan.  Maar lesgeven kan zo leuk zijn!  Dat merkte ik alweer met die proefles.


Gisteravond was de top al zover :


Nu nog een rand gaan kopen zodat het quiltje groot genoeg is voor een babybedje (ik weet toevallig dat die buurvrouw regelmatig op de naaimachine zulke quiltjes maakt) of een iets mooier formaat voor een quiltje aan de muur.  Naast dit quiltje dat me in de ban hield komt er ook een toets voor m'n cursus Russisch aan waardoor ik iets minder tijd had voor blogs.  Maar dat komt gauw genoeg goed!


2 opmerkingen:

  1. ja joh, to jane or not... ook dat spookt hier wel eens rond. Maar eerst maar eens afmaken waar ik mee bezig ben. Zo verstandig he. Eens kijken hoe lang ik het volhoud.... Blijf wel kijken wanneer je gaat janen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O at een moeilijke keuze beide zijn even mooi om te maken. Leuk dat je weer les gaat geven en wat leuk dat je dat nu al doet om uit te proberen het ziet er al erg mooi uit. Succes met de cursus Russisch.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!