maandag 22 september 2014

Een goede voorbereiding is het halve werk

Elk weekend ben ik druk aan het voorbereiden voor de rest van de week.  Daar zal het zeker niet aan liggen dat ik dit blog zo verwaarloosd heb, er valt genoeg te laten zien.  Wel spendeer ik nu heel wat meer tijd buiten in de (moes)tuin om te genieten van de kipjes en 's avonds word ik geclaimd door de katjes.
Het is meer zo dat ik een vast moment moet gaan creeren zodat ik regelmatig wat publiceer.  Ik heb nu zoveeeeel waar ik over kan schrijven. 

Ik heb me nog steeds gestort op de Simply Vintage en het maken van die "kleinere" projectjes bevalt me erg goed als tussendoortje.  Meestal kies ik voor grote projecten, hele quilts en vind ik die het leukste om te maken maar bij elke quilt komt een soort van dipmoment (onvoldoende stof, niet weten hoe te quilten enz.) waardoor ik het dan weer even een UFO laat worden.  Bij deze dingen gebeurt dat (nog?)  niet en dat is ook wel eens fijn.
 

Het tafellopertje met de konijnen is dus AF.  Vast heel gezellig in het voorjaar.
 

Het kleedje met het eierdopje "Sunnyside up" heb ik anders afgewerkt (pennyrug past minder bij mijn stofkeuze vind ik dus heb ik het maar zo gelaten) maar ziet er schattig uit.  Misschien maak ik later nog eens het andere bijpassende patroontje.
 
 
 

De Susie's World Bom uit de Simply Vintage bladen van dit jaar gaat superhard.  Van het herfstgedeelte heb ik al de helft af (Nr 12 heb ik nu ruim een week in huis).  De Frixion pen werkt echt supermakkelijk.

Nog meer gemaakt uit het herfstnummer.  Dit zijn de Plump Wooly Acorns.  Bruine wollen stof had ik toevallig in huis dus dit keer is de wollen stof niet vervangen door een katoentje.  Hier gefotografeerd in het bos.  Ik had eerst meer zoiets van : wat moet ik daarmee?  Maar ik denk dat ze het leuk gaan doen in de etalage van de boekwinkel.
 

Ook dit Autumn Harvest cushion komt uit het herfstnummer.  Gaat heel snel doordat je appliqueert met vliesofix.  Ook deze vanmiddag tijdens een boswandeling op de foto gezet.

 

Maar ik ben niet alleen bezig met projectjes uit de Simply Vintage (berichtjes daarover kun je hier vinden : http://svaddict.canalblog.com/).  Hier een dienblaadje en wat daarin zit laat ik nog even geheim.  Maar jullie mogen wel al raden hoor.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!